Szakmai oldalak
Járművek
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Szakmai oldal
Járművek
Járműlista
Vasútkereső
Utasítások
Segédletek
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

A MÁV első motoros-mozdony számozásai



A pályaszám alakja: X abb,cddd

Példa : De296,5001, M297,4002

X

egy vagy több betű, a mozdony fő típusa

D

dízelmozdony

De

dízel-elektromos mozdony

Gm

gőzmotoros mozdony

M

kezdetben a mechanikus, később valamennyi motoros mozdony jele

a

a mozdony hajtott tengelyeinek száma

bb

85-99 közötti, mivel keskeny nyomközű

c

nincs, azaz vessző után három számjegy - általában elektromos erőátvitel

1

mechanikus erőátvitel

2

hidraulikus erőátvitel

4

mechanikus hajtásrendszer, régebben

5

elektromos erőátvitel, régebben

ddd

a mozdony sorszáma

Megjegyzés: Ebben a csoportban két különböző számrendszert írtunk egybe, hasonló logikájuk miatt azonban a pályaszámok értelmezését ez nem zavarja.

Ez a számrendszer lényegileg megegyezik a gőzmozdonyszámozással. A keskeny nyomközű mozdonyokat selejtezésig nem számozták át az új számrendszerre, kivéve M492-eseket Mk48,1000-re.

Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline