Szakmai oldalak oldal logo
Járművek
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
Szakmai oldal
Járművek
Járműlista
Vasútkereső
Utasítások
Segédletek
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

A C50Z (Z90) mozdony



KBK-kód: 2259

A C-50-es mozdonyok átalakítási kísérleteiben úttörő szerepet vállaló Gemenci ÁEV kezdeményezése volt a CDH mozdonyok után ennek a típusnak a megjelenése is. A C-50 -esből korábban már átalakított CDH 24-404 psz. (hidrosztatikus) mozdonyt a jászkiséri FKG Kft. építette át 1996-97-ben, majd 1997 tavaszán állt forgalomba.


Fotó: Chikán Gábor (1997.09.30.)

Az átalakítás során kizárólag a főkeret maradt eredeti, illetve az eredetihez hasonlóan újították fel a futóművet.

A mozdonynak a kinézete is teljesen megváltozott. A korábbinál tágasabb, a nagyvasúti TVG-hez hasonló vezetőállást kapott, a korábbinál is jobb kilátást biztosító nagy ablakokkal. A géptér és az akkumulátorszekrény lejtős borítást kapott.

A motor Zetor Crystal gyártmányú, négyhengeres, turbófeltöltővel és kompresszorral van kiegészítve, teljesítménye 90 kW (120 LE).

Az erőátvitel mechanikus, a tengelykapcsoló-pedál levegős rásegítéssel olajjal működteti a tengelykapcsolót. A sebességváltó 5 fokozatú, az irányváltó megegyezik az eredeti C-50 -esével.

A fék szintén eredeti maradt, a homokoló, amely már a vezetőálláson kívül kapott helyet, levegővel működtethető.

Jelzések: A mozdony mindkét végén négy fehér és egy vörös fényű lámpát helyeztek el. Három fehér fény szolgál a mozdony vonali kivilágítására, a negyedik a tolatáshoz szükséges.

Az átalakítás ára 1997. nyarán kb. 7 millió Ft. Az első fél éves üzem tapasztalatai kedvezőek, üzemanyagfogyasztása alig több a hagyományos C-50 -esnél, míg vontatási teljesítménye lényegesen kedvezőbb. 150 elegytonnás vonatot is képes továbbítani (ezt tapadási tömege korlátozza ennyire), tényleges legnagyobb sebessége nem ismert (50 km/h fölött).

Legutóbbi módosítás: 2007.11.27. 13:15

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
Vasútkereső térkép

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV