kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Élt 90 évet

2012.12.30 (Karap Krisztián)



Néhány nappal Karácsony előtt elbontották a 2-es vasútvonal felújítása okán az egykori homokvasút 1922-ben épített felüljáróját.

 

Az utolsó híd amikor még állt

Az utolsó híd amikor még állt
Fotó: Molnár Márk (2009.04.05.)

A dorogi homokvasút első nyomvonalának építése 1922-ben kezdődött, majd a hálózat a II. világháború után - a dorogi szénbányászat fejlődésével együtt - érte el legnagyobb kiterjedését. A 80-as évek végén, a bányászat megszüntetésekor a járműveket megsemmisítették, a pálya vasanyagként értékesíthető részeit és a talpfákat eladták. Napjainkra a dorogi MÁV-os felüljáró maradt az egyik utolsó jelentős emlék, de sajnos idén Karácsonytól eme műtárgyat is csak fotók őrzik majd.







Legutóbbi módosítás: 2012.12.30. 09:25

Hozzászólások

T. Bence (2012-12-30 11:53:26)

Több, mint valószínű, hogy a vonal villamosítása útjában állt az említett, funkcióját vesztett műtárgy. Elég kicsi a magassága, aligha fért volna el alatta a nagyvasút felsővezetéke és a szerelvények áramszedője.

Karap Krisztián (2012-12-30 22:02:54)

Biztos, hogy előkészítik a felsővezetéket és a kétvágányú pályának is megcsinálják a helyet, de ettől még szomorú esemény.

T. Bence (2012-12-31 15:45:31)

Két vágány ott már nem lesz; csak Aquincum-felső és Pilisvörösvár között építik ki a dupla vágányt, illetve a Terranovánál lesz egy 2 km hosszú forgalmi kitérő repülőkereszteknek. Máshol még a nyomvonal sem változik.

Szomorúnak szomorú esemény, de ha belegondolunk, hogy a 90-es évek elején még a 2-es vonal végleges felszámolása is szóba jött, azért van a dologban valamiféle ellentételezés a vasútbarátok számára.
A Hegyközi Kisvasút gyalázatos kiirtása és a Nyírvidéki Kisvasút tudatos elsorvasztásához képest ez semmi. :S

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi huszonöt meg húsz?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline