Kemencei Erdei Múzeumvasút
Járművek: személykocsik
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

C466,0001 (Pálházi kocsi)



Az utóbbi időben vadászkocsiként ismert jármű a Pálházi Erdei Vasúttól került hozzánk 2012 őszén, ahol már évek óta a használaton kívül állt, állapota időközben leromlott. A kocsi szegecselt alváza az Osztrák - Magyar Monarchia közös hadseregének hadivasútjaira készült, így a gyártási idő az 1910-es évekre tehető, egyéb adat sajnos nem ismert. A jármű forgóvázai azonban nem eredetiek, az 1960-as években nagy tömegben gyártott ún. Maszolaj teherkocsik/truckok forgóvázait kapta. A négytengelyes, forgóvázas, ún. futójárdás vagy futópallós, tetővel ellátott személykocsiban a személyek szállítása keresztirányban elhelyezett fapadokon történik, két külön szakaszban, melyek oldaljárdáról közelíthetőek meg, mindkét oldalról külön-külön ajtón át. A 2013-as kisvasúti napra készültünk el a felújításával. A komfortosabb utazás érdekében a kocsi elülső és hátsó részét később üvegborítással láttuk el. Ebből a muzeális értékű vagonból valójában kettő van a Börzsöny-hegységben: az eredetibb állapotú nagybörzsönyi kocsi a zárt változat, a forgóvázai eredetiek.

Szállítható személyek száma: 12 fő
Engedélyezett legnagyobb sebesség: 15 km/h
Ütközők közötti hossz:....
Súly: 2 tonna

A Pálházi kocsi felújított állapotában a Kemencei Erdei Múzeumvasút telepén.

A Pálházi kocsi felújított állapotában a Kemencei Erdei Múzeumvasút telepén.
Fotó: Molnár Márk (2015.02.01.)

Legutóbbi módosítás: 2016-06-03 11:19

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline