| 
 | |||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | Vili, a kisvasúti napelemes motorkocsi hazánk egyik legérdekesebb fejlesztése az utóbbi időben kisvasúton. A napenergia hasznosításának módja évek, évtizedek óta ismert, de a közúti és vasúti járműveknél még viszonylag új iránynak számít, így most betekintettünk a színfalak mögé, hogy lássuk, miként is jutott el a napelem mindjárt egy kisvasútra. A Királyréti Erdei Vasúton a vontatást menetrend szerinti forgalomban dízelmozdonyok végzik, de különleges alkalmakra a vasút rendelkezik egy gőzmozdonnyal is. A járműállománybvan van 5 db Bax sorozatú és 3 db házi építésű személykocsi, továbbá páyafenntartási célra néhány teherkocsi is. 
			
			
			
Resicán 1953-ban 953 gyártási számon épült gőzmozdony, Királyréten 2003. szeptemberében állt forgalomba 
			
			 
			
			
			
A kocsi saját tervek alapján épült a Börzsöny 2020 kft. műhelyében, 2003-ban, gőzvontatású nosztalgiavonatok számára, ám kedvező tulajdonságai miatt ma már dízelvontatású vonatokban is rendszeresen közlekedik.
			
			 
			
			
			
gyártási adatok: Jah sorozatú teherkocsiból átépítve a Börzsöny 2020 kft. műhelyében, 2004-ben 
			
			 
			
			
			
gyártási adatok: Jah sorozatú teherkocsiból átépítve a Börzsöny 2020 kft. műhelyében, 2005-ben 
			
			 gyártási adatok: Jah sorozatú teherkocsiból kialakítva "gördülő tanösvény" kocsinak a Börzsöny 2020 kft. műhelyében, 2007-ben 
			
			
			Kéttengelyes, üzemen kívüli tartálykocsi, korábban gázolaj tárolására volt használatban. 
			
			 
			
			
			Oldalra billenthető kőszállító kocsi, ágyazat szállítására. A Mátravasútról érkezett 2001. november 8-án. Pályafenntartási, -felújítási munkáknál üzemel. 
			
			 Oldalra billenthető kőszállító kocsi, ágyazat szállítására. A Mátravasútról érkezett 2001. november 8-án. Pályafenntartási, -felújítási munkáknál üzemel. 
			
			
			Alulürítősre átalakított csille, ágyazat szállítására. Nagybörzsönyből érkezett, majd a Nagybörzsönyi EV felújításakor átmenetileg visszakerült oda. Királyréten nincs használatban. 
			
			 
			
			
			Alulürítősre átalakított csille, ágyazat szállítására. Nagybörzsönyből érkezett, majd a Nagybörzsönyi EV felújításakor átmenetileg visszakerült oda. Királyréten nincs használatban. 
			
			 
			
			
			A Jah sorozatú teherkocsikat a MÁV Székesfehérvári Járműjavító (SvJj) és kisebb példányszámban a MÁV Debreceni Járműjavító (DbJj) építette 1955-1960 között. A kocsik két lényegesen eltérő változatban készültek: légfékkel+kézifékkel, valamint fék nélkül, csak átmenő fővezetékkel. A kocsik jelenleg csak pályafenntartási célra használatosak. 
			
			 | 
 
 
 | |||||||||||||||||||||||
| (c)	Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
				Impresszum -
				Hír küldés -
				Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline | |||||||||||||||||||||||||