kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Élt 90 évet

2012.12.30 (Karap Krisztián)



Néhány nappal Karácsony előtt elbontották a 2-es vasútvonal felújítása okán az egykori homokvasút 1922-ben épített felüljáróját.

 

Az utolsó híd amikor még állt

Az utolsó híd amikor még állt
Fotó: Molnár Márk (2009.04.05.)

A dorogi homokvasút első nyomvonalának építése 1922-ben kezdődött, majd a hálózat a II. világháború után - a dorogi szénbányászat fejlődésével együtt - érte el legnagyobb kiterjedését. A 80-as évek végén, a bányászat megszüntetésekor a járműveket megsemmisítették, a pálya vasanyagként értékesíthető részeit és a talpfákat eladták. Napjainkra a dorogi MÁV-os felüljáró maradt az egyik utolsó jelentős emlék, de sajnos idén Karácsonytól eme műtárgyat is csak fotók őrzik majd.







Legutóbbi módosítás: 2012.12.30. 09:25

Hozzászólások

T. Bence (2012-12-30 11:53:26)

Több, mint valószínű, hogy a vonal villamosítása útjában állt az említett, funkcióját vesztett műtárgy. Elég kicsi a magassága, aligha fért volna el alatta a nagyvasút felsővezetéke és a szerelvények áramszedője.

Karap Krisztián (2012-12-30 22:02:54)

Biztos, hogy előkészítik a felsővezetéket és a kétvágányú pályának is megcsinálják a helyet, de ettől még szomorú esemény.

T. Bence (2012-12-31 15:45:31)

Két vágány ott már nem lesz; csak Aquincum-felső és Pilisvörösvár között építik ki a dupla vágányt, illetve a Terranovánál lesz egy 2 km hosszú forgalmi kitérő repülőkereszteknek. Máshol még a nyomvonal sem változik.

Szomorúnak szomorú esemény, de ha belegondolunk, hogy a 90-es évek elején még a 2-es vonal végleges felszámolása is szóba jött, azért van a dologban valamiféle ellentételezés a vasútbarátok számára.
A Hegyközi Kisvasút gyalázatos kiirtása és a Nyírvidéki Kisvasút tudatos elsorvasztásához képest ez semmi. :S

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi harminckettő meg harmincnégy?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline