kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Irány Malájzia!

2011.03.25



Néhány nappal ezelőtt két romániai L45H sorozatú dieselmozdony végzett próbafutásokat a Feistritztalbahn (A) vonalán. A két jármű nem e kisvasútra készült, a tesztek elvégzése után egy 1000 mm-es malajziai kisvasútra kerülnek majd.


Fotó: Heribert Fladerer

A hír magyar vonatkozása, hogy a két mozdony korábban Marosvásárhelyen teljesített szolgálatot, számuk: 87 0016-3 és 87 0018-9.

Az elektromos rendszer felújítása Ausztriában, Angerben történt a TecSol GmbH-nál, innen kerültek a közelben található kisvasútra a mozdonyok. Hamarosan Brad-ba szállítják majd őket, ahol a nyomtávot 1000 mm-re állítják és innen indulnak majd végcéljukhoz, Malájziába.

Legutóbbi módosítás: 2011.03.25. 01:05

Hozzászólások

Kircsi László (2011-04-07 00:47:09)

Egy-két,ócskavasként romániából megvett,L45H típusú mozdony szépen felújítva,egészen biztosan jól elmuzsikálna a magyar pályákon is.Rengeteg ilyen mozdony rozsdásodik feleslegesen,látszólag minden cél nélkül erdélyben. Egy-két hozzáértő erdélyi (szak)ember sokat tehetne a meg,és főleg átmentésükért.Már csak azért is,mert ezek szerint ha a malályoknak(szinte már vicc!!),meg tudtommal a szerbeknek is(mokra gorába)megéri kilóra erdélyi kisvasúti mozdonyokat megvenni,nekünk miért ne érné meg? Mentsünk meg mi is egy párat a nagy romániai enyészettől,amíg késő nem lesz... Egészen jó kis(erő)gép az L45H! Itthon biztosan Jó-néhány darabra lenne igény,és talán még kevéske pénz is akadna rá idehaza! Hajrá magyarok,hátha nekünk is összejön még pár darab,mielőtt elhordják mindet a malályok,szerbek,stb!

Bodrogközi Gábor (2011-04-07 16:19:39)

Jó kis gépek (voltak) a ledehások. Egy baj van velük: túl nagyok a (GyV kivételével) a magyarországi kisvasutakra. Túl nehezek, 8 tonnás (bocsánat, 80 kN) tengelyterhelésükkel csak a GyV-n, esetleg Gemencen közlekedhetnének. Úgy tudom, vontatási teljesítményüket sem igényli máshol a forgalom. (Ez utóbbi kijelentésemet persze, lehet, hogy majd megcáfolja valaki.)
Másik dolog a pénz, amiből bőven kellene, hiszen a roncs állapotú erdélyi mozdonyokból talán a járműszerkezet menthető. Szinte biztos, hogy új motor, hajtómű, vezérlés kellene beléjük, és még nem beszéltem a korszerűsítésekről.

Dr. Puskás Tivadar (2011-04-25 23:23:03)

Üdvözletem!

Ha jól tudom Mo-n csak a Gyermekvasút és a Nyírvidéki kisvasúton meg talán Kecskemétin tudna közlekedni, ha érkezne roncs román hozzánk!

Jéger Gábor (2011-04-27 18:56:33)

Üdvözlet Mindenkinek!

Annyi apró kiegészítés a cikkhez, hogy Malajziában a teljes, körülbelül 1900 kilométernyi vasúthálózatból nem egészen 100 kilométer normál nyomtávú, a maradék 1800 kilométernyi pedig 1000 milliméteres. Tehát náluk sokkal inkább ez tekinthető a "normál" nyomtávnak. De a normál nyomtávú hálózatuk folyamatosan fejlődik hála a folyamatosan áramló külföldi tőkének.
Üdvözlettel

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi tizenhét meg negyvenhét?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline