Nagybörzsönyi Erdei Vasút oldal logo
Nagybörzsöny
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Szállások
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Új híd az Ipolyon, újabb lehetőség a börzsönyi kisvasutaknak

2012.02.24



Új hidat avattak Pösténypuszta és Pető között az Ipolyon, mely a második elkészült tagja az újjáépítendő, nagyrészt a II. világháborúban lerombolt, Ipoly felett átívelő határátkelőknek. A Katalin névre keresztelt híd újabb kapocs a két ország és a kistérség települései között, mely remélhetőleg fellendíti majd a Börzsöny hegységbe irányuló szlovák turizmust is. 

Külön múlt, közös jövő

Külön múlt, közös jövő
Fotó: Vörös Attila

Az új híd közel egy milliárd forintba került, hossza 75,6 m, az építési költségek 82%-át az Európai Unió támogatta. Várhatóan a jövőben további, közúti összeköttetést biztosító átkelők épülnek majd a határfolyón, melyek nagy mértékben hozzájárulhatnak a kemencei, nagybörzsönyi és szobi kisvasutak utasszám-növekedéséhez.

További tervezett hidak az Ipoly mentén:



Legutóbbi módosítás: 2012.02.24. 19:13

Hozzászólások

Birincsik József (2012-02-26 17:31:16)

A Drégelypalánk és Ipolyság közötti vasúti kapcsolat gondolata újból elveszik a minisztériumok fiókjaiban. Sajnálatos. Pedig arra is szükség lenne. Nem beszélve a Balassagyarmat-Losonc járatról, amelyhez a pálya megvan, csak a szándék hiányzik.

Kovács Nándor (2012-02-26 22:25:41)

Ha jól rémlik tavaly megszűnt az összes(maradék) nagyvasúti összeköttetés a két ország között. Mármint a kishatárforgalomban közlekedő személyvonatok. Csak nemzetközi expresszek és teher forgalom van. Nem pontosan értem, miért nyomják ennyire a hidakat, ha a vasúti közlekedést pedig megszüntetik?

Mravcsik Tamás (2012-02-28 22:07:41)

Újabb közelebb kerültünk szeretett Felvidékünkhöz és nagyapám szülőhelyéhez :). Bár az Ipolyság - Balassagyarmat- Losonc viszonylat tényleg régi fényében tündökölhetne.

Abelovszky Tamás (2012-03-13 14:29:25)

A közúti hidak létesítésére mindkét oldalon megvan a (politikai) akarat, illetve nem elhanyagolható az uniós támogatás mértéke sem. (A szobi és a vámosmikolai híd is 85%-ban EU-pénzből fog megépülni.)
Az ipolytarnóci határátmenet még a könnyebbik eset, ott még megvan a pálya. De van valós igény a vasútra azon a szakaszon? Ha van, biztos nem a jelenlegi pályaállapotok mellett... Az igény kérdése ugyanígy feltehető Drégelypalánk esetében is. Létezik olyan jellemző utazási irány, ami indokolná a vasút újraépítését? Ha nincs ilyen, a vasút generálna vajon?
Nem rosszindulatból kérdezem, csak nem vagyok ismerős a környéken.

takács ádám zusolt (2012-04-17 15:37:26)

jók a pályázatok

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi tizenhat meg huszonnyolc?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV