A gép fűtőolaj tüzelésre lett átalakítva, 1954. október 19-én történt a hatóság előtti terhelési próbája Szobon (Bak + 2 csille + 8 lóré). A próba jól sikerült, 25%-kal kisebb üzemköltség, gyorsabb felfűtés, rövidebb szerelési idő, kevesebb tűztisztítás.
A GVI későbbi anyagaiban nem kerül elő a sikertörténet, csak szerkesztői vélemény, hogy a GVI inkább a motorosításban hitt, és néhány évvel később már selejtezte a fölös gőzöseit. A nagy terhelésű hegyi pályákon erre nem volt lehetősége a kellően nagy teljesítményű Mk48-asok megjelenéséig, ezeken megmaradt a gőzüzem. (Szobon még 25 éven keresztül.)
Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.