kisvasut.hu - kisvasut.hu - Vasúttörténet - Dél-Alföld

MÁV Alföldi Kisvasút - utolsó pillanatok

(Moór Attila)



Az egykor csaknem 150 km vonalhosszúságú Alföldi Kisvasút felszámolása korán megkezdődött. Békéscsaba városa 1959-ben kérvényezte a településen átvezető vasútvonal felbontását. A közlekedés- és postaügyi minisztérium döntése értelmében a Békéscsaba - Békés közötti vonalszakaszon 1960. október 1-től leállt a forgalom, a város területén fekvő sínek bontása másnap megkezdődhetett.

A bontóvonat szerelvénye Békéscsaba AK állomáson. A Szegedi Gazdasági Vasút eredetű személykocsi valószínűleg a bontóvonat személyzetének melegedésére szolgált.

A bontóvonat szerelvénye Békéscsaba AK állomáson. A Szegedi Gazdasági Vasút eredetű személykocsi valószínűleg a bontóvonat személyzetének melegedésére szolgált.
Fotó: Bernhard Studer (1972.04.11.)

A két részre szakadt vasútvonal Békés – Vésztő szakasza 1961. december 31-én szűnt meg.

1969 júniusától már csak a Békéscsaba – Békéssámson közötti 60 km-es vonalon zajlott a forgalom. A megcsonkított kisvasúton munkanapokon 3500 fő utast és 180 tonna áruforgalmat regisztráltak.

1971. november elsején a vasútüzem az utolsó vonalszakasza is megszüntetésre került.

 

Bernhard Studer 1972. áprilisában fényképezett Békéscsabán. Az egykori vasútvonal bontása ekkorra csaknem befejeződött, képein Békéscsaba állomását, az átrakókörzetet és bontóvonat szerelvényét örökítette meg.

Köszönjük Szilva Péter közreműködését.

Felek Ferenc
Moór Attila
2014.12.15.

Tovább a képtárra ->>  

Legutóbbi módosítás: 2014-10-02 14:30

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline