Szakmai oldalak oldal logo
Járművek
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
Szakmai oldal
Járművek
Járműlista
Vasútkereső
Utasítások
Segédletek
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

A B-26-os mozdonyok



KBK-kód: 2256

A mozdony a kis teljesítményű, de gyártásakor a korszerűbb kivitelű mozdonyok jó példája. A hazai kisvasutak első nagy sorozatban gyártott dízelmozdonya.

A B-26-os ledaruzása

A B-26-os ledaruzása
Fotó: Almási Zsolt (2005.05.17.)

A Szállítóberendezések gyárában építették őket.

A főkeret acéllemezből hegesztett. A mozdonynak szokásos kivitelű központi vonó- és ütközőkészülékei vannak.

A vezetőállást a mozdonyközéptől kissé hátrébb helyezték el, zárt, minden irányban jó kilátást biztosít a vezető számára. A vezetőállásban támlás vezetőülést helyeztek el.

A motor: A B-26 -os mozdonyokba Ganz-Jendrassik rendszerű II. IMC 130 típusú motor lett beépítve, amely kéthengeres, négyütemű, előkamrás, 26 LE teljesítményű. A szintén Ganz-Jendrassik rendszerű befecskendezőszivattyú változó löketű, porlasztói nyitottak. A motor indítása kézi erővel történhet. Hűtése szivattyús vízhűtés, ékszíjjal hajtott ventillátorral. A motor indítása kéziforgattyúval lehetséges, dekompresszoros segítséggel.

Az erőátviteli rendszer mechanikus. Ez áll egy tárcsás tengelykapcsolóból, négyfokozatú tolókerekes sebességváltóból, kúpkerekes irányváltóból, és homlokkerekes tengelyhajtásból áll. A sebességváltó gömbcsuklós, az irányváltó elfordítható karral működtethető.

A tengelyhajtás a hátsó kerékpárt hajtja, az első kerékpárok meghajtása csatlórúddal történik.

Tengelyek: A kéregöntésű kerékvázakat a hornyos tengelyvégekre csavarkötéssel rögzítették. A kerékpárok belső csapágyazásúak, a csapágyak és a keret között a mozdony rugózását csavarrugók biztosítják. Az ágyvezetékek ék alakú betétek segítségével állíthatók.

Jelzések: A mozdony el van látva jelzőkürttel, világítással és fényszórókkal.

A mozdonyból kb. 100 db-ot gyártottak, de csak egyetlen fennmaradt példány ismert, mely a Lillafüredi ÁEV gyűjteményében található.

Legutóbbi módosítás: 2007.11.25. 13:49 [cikk javítása]

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
Vasútkereső térkép

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV