Kemencei Erdei Múzeumvasút
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Töltésépítés az újjáépülő szakaszon

2007.03.21 (kisvasut.hu)



A március 15-i hosszú hétvégén helyreállítottunk egy komoly elmosást, melyet még az 1999-es nagy árvíz generált a Feketevölgy panzió alatt, a 38/39-es szelvényben. A munkákban igen sok külső szimpatizáns, kisvasútbarát is részt vett, akiknek a segítségét ezúton is szeretnénk megköszönni. A töltésépítés megvalósulásával egy újabb nagy akadály hárult el az elől, hogy a vonatközlekedés még az idei nyáron megindulhasson a Pityur rétje és a Feketevölgy panzió között.
A majdnem teljesen elkészült gabionfal - közel 60 m3 kő került bele

A majdnem teljesen elkészült gabionfal - közel 60 m3 kő került bele
Fotó: Fodor Illés (2007.03.18.)

Egyesületünk egyik kiemelt terve az idei évben a Kemencei Erdei Múzeumvasút üzemelő szakaszának meghosszabbítása a Feketevölgy panzióig. Ezen a mintegy nyolcszáz méteres távolságon több komoly anyagi és fizikai ráfordítást igénylő akadályt is előttünk áll: a leszakadt 4. és 5. híd helyreállítása, a 37/38-as szelvényben lévő alámosás helyreállítása és egy új állomás létesítése.

Az alámosásnál a munkák még március 15-e előtt megkezdődtek, amikor egy munkagép segítségével elkészült a pálya mellé telepítendő gabionkosarak alapja. A munka tulajdonképpen abból állt, hogy a pálya mellé két sorba speciális, korrózióálló anyagból készült dróthálókat kellett letenni, ezeket össze kellett kötni egymással, majd meg kellett tölteni őket kővel. Így a vasúti pálya mellett egy olyan réteget hozhattunk létre, amely megfelelő mértékben megtámasztja a partfalat, illetve ellenáll az esetleges árvizek alámosó hatásainak.

A gabionhálók megtöltése március 15-én kezdődött, melyhez egy fuvarnyi követ rendeltünk a márianosztrai kőbányából. Ez azonban kevésnek bizonyult, így ezt a mennyiséget még a környéken gyűjtött kövekkel kellett kiegészíteni. A legfárasztóbb feladat éppen ezek összegyűjtése és helyszínre szállítása volt. A gabionhálók megtöltéséhez a csatárlánc ősi módszerét használtuk: az elérhető köveket kézről kézre adva töltöttük meg a hálókat (miután a Márianosztráról rendelt anyag elfogyott). Természetesen a Csarna-patak túlpartján elhelyezkedő kövek is elfogytak idővel, így egyre nagyobb távolságról kellett azokat az építkezés helyszínére szállítani. A feladat igen munkaerő-igényes volt, emiatt is örülünk annak, hogy sokan eljöttek segíteni nekünk.

A munkák java részével március 18-ra készültünk el, csupán egy háló részleges megtöltése maradt el, illetve még földdel kell majd beterítenünk az elkészült támfalat.

Köszönjük mindazok munkáját, akik egyesületünk segítségére voltak! A következő nagyobb építkezést április végén tervezzük, amikor a 4-es és 5-ös hídra fektetünk majd vágányt, illetve több helyen betonalj-cseréket végzünk majd.

Az építkezésről készült fényképek megtalálhatók a kisvasút őszi-téli történéseit bemutató fotógalériánkban.

Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline