Kemencei Erdei Múzeumvasút
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Új híd az Ipolyon, újabb lehetőség a börzsönyi kisvasutaknak

2012.02.24



Új hidat avattak Pösténypuszta és Pető között az Ipolyon, mely a második elkészült tagja az újjáépítendő, nagyrészt a II. világháborúban lerombolt, Ipoly felett átívelő határátkelőknek. A Katalin névre keresztelt híd újabb kapocs a két ország és a kistérség települései között, mely remélhetőleg fellendíti majd a Börzsöny hegységbe irányuló szlovák turizmust is. 

Külön múlt, közös jövő

Külön múlt, közös jövő
Fotó: Vörös Attila

Az új híd közel egy milliárd forintba került, hossza 75,6 m, az építési költségek 82%-át az Európai Unió támogatta. Várhatóan a jövőben további, közúti összeköttetést biztosító átkelők épülnek majd a határfolyón, melyek nagy mértékben hozzájárulhatnak a kemencei, nagybörzsönyi és szobi kisvasutak utasszám-növekedéséhez.

További tervezett hidak az Ipoly mentén:



Legutóbbi módosítás: 2012.02.24. 19:13

Hozzászólások

Birincsik József (2012-02-26 17:31:16)

A Drégelypalánk és Ipolyság közötti vasúti kapcsolat gondolata újból elveszik a minisztériumok fiókjaiban. Sajnálatos. Pedig arra is szükség lenne. Nem beszélve a Balassagyarmat-Losonc járatról, amelyhez a pálya megvan, csak a szándék hiányzik.

Kovács Nándor (2012-02-26 22:25:41)

Ha jól rémlik tavaly megszűnt az összes(maradék) nagyvasúti összeköttetés a két ország között. Mármint a kishatárforgalomban közlekedő személyvonatok. Csak nemzetközi expresszek és teher forgalom van. Nem pontosan értem, miért nyomják ennyire a hidakat, ha a vasúti közlekedést pedig megszüntetik?

Mravcsik Tamás (2012-02-28 22:07:41)

Újabb közelebb kerültünk szeretett Felvidékünkhöz és nagyapám szülőhelyéhez :). Bár az Ipolyság - Balassagyarmat- Losonc viszonylat tényleg régi fényében tündökölhetne.

Abelovszky Tamás (2012-03-13 14:29:25)

A közúti hidak létesítésére mindkét oldalon megvan a (politikai) akarat, illetve nem elhanyagolható az uniós támogatás mértéke sem. (A szobi és a vámosmikolai híd is 85%-ban EU-pénzből fog megépülni.)
Az ipolytarnóci határátmenet még a könnyebbik eset, ott még megvan a pálya. De van valós igény a vasútra azon a szakaszon? Ha van, biztos nem a jelenlegi pályaállapotok mellett... Az igény kérdése ugyanígy feltehető Drégelypalánk esetében is. Létezik olyan jellemző utazási irány, ami indokolná a vasút újraépítését? Ha nincs ilyen, a vasút generálna vajon?
Nem rosszindulatból kérdezem, csak nem vagyok ismerős a környéken.

takács ádám zusolt (2012-04-17 15:37:26)

jók a pályázatok

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi tizenöt meg huszonhárom?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline