Kemencei Erdei Múzeumvasút
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Töltésépítés az újjáépülő szakaszon

2007.03.21 (kisvasut.hu)



A március 15-i hosszú hétvégén helyreállítottunk egy komoly elmosást, melyet még az 1999-es nagy árvíz generált a Feketevölgy panzió alatt, a 38/39-es szelvényben. A munkákban igen sok külső szimpatizáns, kisvasútbarát is részt vett, akiknek a segítségét ezúton is szeretnénk megköszönni. A töltésépítés megvalósulásával egy újabb nagy akadály hárult el az elől, hogy a vonatközlekedés még az idei nyáron megindulhasson a Pityur rétje és a Feketevölgy panzió között.
A majdnem teljesen elkészült gabionfal - közel 60 m3 kő került bele

A majdnem teljesen elkészült gabionfal - közel 60 m3 kő került bele
Fotó: Fodor Illés (2007.03.18.)

Egyesületünk egyik kiemelt terve az idei évben a Kemencei Erdei Múzeumvasút üzemelő szakaszának meghosszabbítása a Feketevölgy panzióig. Ezen a mintegy nyolcszáz méteres távolságon több komoly anyagi és fizikai ráfordítást igénylő akadályt is előttünk áll: a leszakadt 4. és 5. híd helyreállítása, a 37/38-as szelvényben lévő alámosás helyreállítása és egy új állomás létesítése.

Az alámosásnál a munkák még március 15-e előtt megkezdődtek, amikor egy munkagép segítségével elkészült a pálya mellé telepítendő gabionkosarak alapja. A munka tulajdonképpen abból állt, hogy a pálya mellé két sorba speciális, korrózióálló anyagból készült dróthálókat kellett letenni, ezeket össze kellett kötni egymással, majd meg kellett tölteni őket kővel. Így a vasúti pálya mellett egy olyan réteget hozhattunk létre, amely megfelelő mértékben megtámasztja a partfalat, illetve ellenáll az esetleges árvizek alámosó hatásainak.

A gabionhálók megtöltése március 15-én kezdődött, melyhez egy fuvarnyi követ rendeltünk a márianosztrai kőbányából. Ez azonban kevésnek bizonyult, így ezt a mennyiséget még a környéken gyűjtött kövekkel kellett kiegészíteni. A legfárasztóbb feladat éppen ezek összegyűjtése és helyszínre szállítása volt. A gabionhálók megtöltéséhez a csatárlánc ősi módszerét használtuk: az elérhető köveket kézről kézre adva töltöttük meg a hálókat (miután a Márianosztráról rendelt anyag elfogyott). Természetesen a Csarna-patak túlpartján elhelyezkedő kövek is elfogytak idővel, így egyre nagyobb távolságról kellett azokat az építkezés helyszínére szállítani. A feladat igen munkaerő-igényes volt, emiatt is örülünk annak, hogy sokan eljöttek segíteni nekünk.

A munkák java részével március 18-ra készültünk el, csupán egy háló részleges megtöltése maradt el, illetve még földdel kell majd beterítenünk az elkészült támfalat.

Köszönjük mindazok munkáját, akik egyesületünk segítségére voltak! A következő nagyobb építkezést április végén tervezzük, amikor a 4-es és 5-ös hídra fektetünk majd vágányt, illetve több helyen betonalj-cseréket végzünk majd.

Az építkezésről készült fényképek megtalálhatók a kisvasút őszi-téli történéseit bemutató fotógalériánkban.

Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline