Lillafüredi ÁEV
Cikkarchívum
Partnereink

English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Hegyek völgyek között zakatolt a vonat

2011.10.29

Miskolci lokálpatrióták által szervezett, meglepetésekkel teli kis vonat utazás indult útjára 2011. október 29-én. A szervezők céljuknak tekintették, hogy egy különlegesen összeállított program segítségével, minél jobban megismerhessék Miskolc turisztikai értékeit.

Lillafüred, alagút

Fotó: Chikán Gábor (2010.02.27.)

A Dorottya úti végállomáson már jött is az első meglepetés, hiszen a LÁEV az új hibridmozdonyát indította el erre a túrára. Az új mozdonynak ez volt a legelső, kora éjszakába nyúló műszakja, amin jelesre vizsgázott.

Az első úti célunk a lillafüredi pisztrángtelep volt, ahol nem csak a telep működésével ismerkedhettünk meg, hanem vásárolhattunk a frissen kifogott pisztrángokból is. Innen a garadnai végállomásra mentünk, ahol Mátrai Imre a LÁEV üzemigazgatója bemutatta a kisvasút legújabb büszkeségét, a környezetbarát hibrid mozdonyt és a végállomás új épületét is. A következő állomásunk az Ómassai őskohó volt, ahol a vasöntés múltjával foglalkoztunk. Itt a sötétedés miatt, csak rövid megállást ejthettünk és negyed óra elteltével Lillafüredre indultunk tovább. Lillafüreden megnéztük az új állomás épületében lévő vasúttörténeti és ökoturisztikai kiállításokat, melyek tartalmasságuknak köszönhetően, hatalmas sikert arattak a résztvevők körében. Ezután már gyalogszerrel folytattuk az utunkat a Szent István cseppkőbarlanghoz. Itt egy újabb kellemes meglepetés érte a kiránduláson résztvevőket, hiszen a cseppkőbarlang megismerésén túl a Miskolci Musical és Dalszínház jóvoltából egy remekbe szabott koncertet is láthattunk. A felemelkedett hangulat, azonban itt még nem ért végett, mert ezt követően a Herman Ottó Emlékházban a Bakancsos utcai zenészek fogadtak minket. A túránk végét tábortűz és szalonnasütés zárta és melynek ideje alatt is, a zenészek folyamatosan játszották a talpalávalót, hogy a hűvösre fordult időben, minél tovább tartson a jókedvünk. A kis vonat este tízkor érkezett vissza a Dorottya úti végállomásra, ahol egy felejthetetlen élmény birtokában, elégedetten szállt le mindenki.

A sikeres túra után a szervezők bíznak abban, hogy tovább fog folytatódni ez a remek program.

Legutóbbi módosítás: 2011.11.16. 08:48

Hozzászólások

juhász marton (2011-12-28 17:37:21)

igen,szép kisvasút mán én is nem voltam itt de koma.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.